생물 다양성 전략.
간단히 말해서.
EU 생물 다양성 전략은 EU의 생물 다양성과 생태계 서비스의 손실을 막고 2020 년까지 세계 생물 다양성의 손실을 막는 것을 목표로합니다. 그것은 생물 다양성에 관한 국제 협약 (International Convention on Biological Diversity) 내에서 2010 년 EU가 취한 약속을 반영합니다.
실제로.
2011 년에 EU는 2020 년까지 EU에서 생물 다양성 및 생태계 서비스의 손실을 막기위한 6 가지 목표와 20 가지 조치를 설정하는 야심 찬 전략을 채택했습니다 (전략 읽기 참조). 전략의 중기 검토는 EU가이 목표를 달성하기에 궤도에 있는지 여부를 평가합니다. 그것은 많은 분야에서 진보를 보여 주지만 훨씬 더 많은 노력이 필요하다는 것을 강조합니다.
종과 서식지 보호 - 목표 1.
2020 년까지 EU 자연 법에 의해 보호받는 서식지와 서식지에 대한 평가는 서식지를 100 % 이상, 종의 수를 50 % 이상 확보하고보다 나은 보전을 보입니다.
생태계 유지 및 복원 - 목표 2.
2020 년까지 생태계와 그 서비스는 녹색 인프라를 확립하고 생태계의 약 15 %를 복원함으로써 유지되고 향상됩니다.
보다 지속 가능한 농업 및 임업 달성 - 목표 3.
2020 년까지 농업 및 임업에 의존하거나 영향을받는 종 및 서식지의 보전과 생태계 서비스의 제공은 측정 가능한 개선을 보여줍니다.
낚시를보다 지속 가능하고 더 건강한 바다로 - 목표 4.
2015 년까지 낚시는 지속 가능합니다. 2020 년까지 어류의 건강은 건강 해지고 유럽의 해수는 건강 해집니다. 어업은 종과 생태계에 심각한 악영향을 끼치 지 않습니다.
전투 침입 외계 종 - 목표 5.
2020 년까지 침입 성 외래종이 확인되고, 우선 종의 통제 또는 근절되고, 경로가 관리되어 새로운 침입 종의 유럽 생물 다양성 파괴를 방지합니다.
세계 생물 다양성의 손실을 막는데 도움이됩니다 - 목표 6.
2020 년까지 EU는 세계적인 생물 다양성 손실을 막기 위해 기여를 강화했다.
커뮤니케이션 : 2020 년 EU 생물 다양성 전략 - 가이드
by eub2 - 2011 년 5 월 5 일 최종 수정 됨.
위원회는 5 월 3 일에 다음 10 년 동안 유럽의 생물 다양성 국가를 보호하고 개선하기위한 새로운 전략을 발표했습니다. 이 전략에는 생물 다양성 손실의 주요 원인을 다루는 6 가지 목표가 포함되어 있으며 주요 부문 별 정책에 생물 다양성 목표를 정착시킴으로써 EU의 자연 및 생태계 서비스에 대한 주요 압력을 감소시킬 것입니다. 생물 다양성 손실의 세계적 측면도 다루어 짐으로써 유럽 연합이 세계의 생물 다양성 손실 방지에 기여하도록 보장합니다. 이 전략은 지난해 일본 나고야에서 EU가 약속 한 내용과 일치한다.
1. 생물 다양성 손실은 왜 중요한가?
생물 다양성의 악화와 감소는 EU와 세계 수준에서 중요한 환경, 경제적, 사회적 영향을 미친다. 인간에 대한 도구 적 가치와 독립적으로 생물 다양성을 보호하기 위해 윤리적 및 도덕적 논거가 강력합니다. 또한 생태계는 음식, 담수 및 청정 공기, 피난처 및 약을 제공하고 자연 재해, 해충 및 질병을 완화하고 기후를 규제하는 인간 복지에 직접 및 간접적으로 기여하는 다양한 서비스를 제공합니다.
생물 다양성 손실은 경제적 가치가있어 이제는 완전히 높이 평가되기 시작했습니다. 사회 전반, 특히 생태계 서비스에 직접적으로 의존하는 분야의 경제 주체에게는 특히 비용이 많이 든다. 예를 들어, EU의 곤충 수분은 연간 150 억 유로의 경제적 가치를 지니고 있습니다. 생물 다양성 손실은 일자리에 영향을 미친다. 유럽의 6 개 직업 중 1 개가 직접적으로 또는 간접적으로 환경과 생물 다양성과 연결되어 있기 때문이다. 또한 식량 및 식수 공급에서 청정 공기 및 의약품에 이르기까지 건강한 인구를 유지하는 데 필수적인 여러 생태계 서비스의 제공을 제한합니다. 또한, 생물 다양성과 생태계가 많은 유럽 지역의 사회적 구조와 정체성을 시정하기 때문에 EU의 영토 적 응집력에 강한 영향을 미친다.
2. EU의 현재 생물 다양성 상태는 어떻습니까? 가장 위험한 종은 무엇입니까?
2010 년 EU 생물 다양성 기준선은 현재 생물 다양성의 현황에 대한 풍부한 정보를 제공합니다.
* EU 입법하에 보호받는 서식지와 종의 17 %만이 보전 상태에있다. 평가 된 서식지의 65 %와 평가 된 종의 52 %는 바람직하지 않은 보전 상태에있다.
* 많은 생태계는 1990 년 이래로 특히 농업 생태계, 초원 및 습지에서 상당한 감소를 경험했다. 토지 개량과 포기로 인해 막대한 면적이 손실되었습니다.
* 포유 동물, 양서류, 파충류, 조류 및 나비를 포함한 유럽 동물의 최대 25 %가 멸종 위기에 처해 있습니다. EU 원주민의 22 %는 침입 성 외래종에 의해 위협 받고있다.
* 1990 년 이래로 유럽 연합의 일반적인 농지 새들은 20-25 % 감소했으며, 같은 기간 동안 일반적인 조류 개체수는 약 10 % 감소했다.
* 어류 자원의 88 %가 과도하게 개발되거나 고갈되고 46 %는 생물학적 한계를 벗어납니다.
* 유럽의 생태계 서비스는 대부분 수분 공급, 청정 대기 및 수자원, 홍수 및 침식 통제와 같은 기본 서비스의 최적 품질 및 양을 더 이상 제공 할 수없는 '저하 된'것으로 판단됩니다.
이 전략은 엄격한 과학을 기반으로하고 있지만 아직 지식 격차가 있습니다. 서식지의 18 %와 종의 31 %의 보존 상태는 알려지지 않았습니다.
3. EU에서 생물 다양성 손실의 원인은 무엇입니까?
유럽의 생물 다양성은 토지 이용 변화 및 분열로 인한 서식지 손실로 인해 심각한 위협을 받고 있습니다. 타락; 지나치게 착취 / 자원의 지속 불가능한 사용; 침입 성 외계 종과 기후 변화. 이러한 압력은 모두 일정하거나 강도가 증가합니다. 상황은 글로벌 수준에서 비슷합니다.
이러한 압력은 인구 통계 및 문화 / 생활 방식 선택, 시장 실패, 경제 구조, 규모 및 성장과 관련된 간접적 인 요인에 의해 뒷받침됩니다. 다른 근본적인 원인으로는 생물 다양성의 경제적 가치 보이지 않음, 공익으로서의 감사 부족, 생물 다양성 손실의 원인과 결과에 대한 대중 인식 부족, 이러한 손실을 방지하기 위해 취할 수있는 조치에 대한 지식 부족 등이 있습니다.
4. 유럽 시민들은 생물 다양성에 대해 어떻게 생각합니까?
최근 Eurobarometer (1) 설문 조사에 따르면 응답자의 35 %만이 생물 다양성이 무엇인지 알았고 동일한 정보가 충분한 정보를 얻은 것으로 밝혀지면서 용어가 설명되면 87 %의 EU 시민이 생물 다양성 손실이 매우 심각하거나 심각하다고 생각합니다 유럽 연합 (EU)의 85 % 심각한 문제를 겪고있다. 응답자의 9 %만이 현재 또는 미래에 생물 다양성 손실이 전혀 영향을 미치지 않을 것이라고 의심합니다. 응답자의 96 %는 생물 다양성 손실을 막는 것이 자연을 존중하라는 사회의 책임에서 비롯된 도덕적 의무라는 데 동의하고 있습니다. 마찬가지로 92 %의 시민들은 우리의 복지와 삶의 질이 그들에 달려 있다는 이유로 생물 다양성을 보호해야한다고 주장합니다. EU 시민들의 대다수 (70 %)는 생물 다양성을 보호하기 위해 개인적으로 노력을 기울였으며, 응답자의 약 절반이 생물 다양성 손실을 막기 위해 더 많은 것을 기꺼이 수행 할 것이라고 말했습니다.
5. 전략에서 제안 된 것은 무엇입니까?
새로운 전략은 생물 다양성 손실 및 생물 다양성에 가하는 압력의 주요 원인을 다루는 데 초점을 둔 측정 가능한 야심적이고 현실적인 하위 목표의 제한된 수를 중심으로 구축되었습니다. 생물 다양성의 상실과 생태계 서비스의 저하를 막고 실현 가능한 범위 내에서 복원하며 세계적인 생물 다양성 손실을 막기위한 EU의 기여도를 높이기위한 6 개의 상호 지원적이고 상호 의존적 인 목표를 중심으로합니다. 각 목표는 EU의 생물 다양성에 대한 주요 압력을 줄이고 중요한 정책 격차를 해소하고 유럽의 생물 다양성 및 서비스가 제공하는 서비스를 향상시키는 등 생물 다양성 문제의 다른 측면을 다룹니다. 목표에는 도달하기 위해 필요한 대응 조치 세트가 수반됩니다.
효과적인 시행은 EU의 현행법을 전면적으로 시행하는 것으로 시작해야한다. 이러한 맥락에서 Natura 2000 네트워크의 적절한 관리와 충분한 자금 조달이 중요 할 것입니다. 공동 농업 정책, 공동 어업 정책 및 응집력 정책의 미래 개혁과 미래 금융 전망의 형성은 또한 그들이 전략에 필요한 지원과 자금을 제공 할 수있는 중요한 기회입니다.
이 전략은 또한 유럽 2020 전략의 핵심 부분입니다. 이는 유럽의 자연 자본이 지속 가능하게 관리되고 생태계와 그 서비스의 탄력성을 개선함으로써 기후 변화 완화 및 적응 목표를 보장함으로써 EU의 자원 효율 목표에 기여할 것이다.
6. 2050 년 EU 생물 다양성 비전은 무엇입니까?
2050 년까지 유럽 연합의 생물 다양성과 그것이 제공하는 생태계 서비스 (자연 자본)는 생물 다양성의 본질적인 가치와 인간의 안녕과 경제적 번영에 필수적인 기여를 위해 보호되고 가치가 있으며 적절하게 복원되어 손실로 인한 치명적인 변화를 초래합니다 생물 다양성은 피할 수 있습니다.
7. EU 2020 EU 생물 다양성 목표는 무엇입니까?
2020 년까지 EU의 생물 다양성 손실 및 생태계 서비스 저하를 막고 실현 가능한 범위까지 복원하는 한편 EU의 글로벌 생물 다양성 손실 방지에 기여.
8. 여섯 가지 목표는 무엇입니까?
* 목표 1 - Birds and Habitats Directives를 완전히 구현하려면 :
EU 자연 법령이 적용되는 모든 종과 서식지의 상태가 악화되는 것을 막고 현재의 평가와 비교하여 2020 년까지 현저하고 측정 가능한 수준의 개선을 달성한다 : (i) 100 % 더 많은 서식지 평가와 50 % Habitats Directive에 따른 종의 평가는 보전 상태가 개선되었음을 보여줍니다; (ii) Birds Directive에 의거 한 50 % 이상의 종의 평가는 안전하고 개선 된 상태를 나타낸다.
* 목표 2 - 생태계와 그 서비스를 유지하고 향상시키기 :
2020 년까지 생태계와 그 서비스는 녹색 인프라를 확립하고 생태계의 약 15 %를 복원함으로써 유지되고 향상됩니다.
* 목표 3 - 농업 및 임업이 생물 다양성을 유지하고 강화하는 데 기여하는 것을 증가시킨다.
* 3a) 농업 : 2020 년까지 생물 다양성 보전을 보장하고 보전에 상당한 향상을 가져올 수 있도록 CAP하에 생물 다양성 관련 조치가 적용되는 초원, 경작지 및 영구 작물을 통한 농업 분야를 최대화 EU2010 기준선과 비교하여 농업 및 생태계 서비스 제공에 의존하거나 영향을받는 종 및 서식지의 지위를 유지함으로써 지속 가능한 관리를 향상시키는 데 기여합니다.
* 3b) 산림 : 2020 년까지, 산림 경영 계획 또는 이와 동등한 도구가 산림 경영 및 산림 경영을 위해 공개 된 모든 산림과 특정 크기 이상의 산림 보유 지에 적합합니다. 산림 생태계의 보전 상태에서 측정 가능한 개선 *을 가져올 수 있도록 지속 가능한 산림 경영 (SFM)과 일치하는 EU 농촌 개발 정책에 따라 자금을 제공받는 회원국 또는 지역 및 농촌 개발 프로그램에서 전달 종 및 EU 2010 기준선과 비교 된 관련 생태계 서비스 제공
* 두 목표 모두를 대상으로 목표 1의 EU 관심 대상 종과 서식지의 보전 상태 및 목표 2의 저하 된 생태계 복원을위한 정량화 된 강화 목표에 대한 개선을 측정해야합니다.
** 소규모 산림 보유량의 경우, 회원국은 SFM에 부합하는 관리 계획 또는 동등한 수단의 채택을 장려하기위한 추가 인센티브를 제공 할 수 있습니다.
* 목표 4 - 어업 자원의 지속 가능한 이용을 보장하기 위하여 :
2015 년까지 좋은 환경 상태 달성을 지원하여 다른 종목, 종 및 생태계에 심각한 악영향을 미치지 않는 어업 관리를 통해 건강한 주식을 나타내는 인구 연령 및 규모 분포를 달성하십시오. 해양 전략 기본 지침 (Marine Strategy Framework Directive)에 따라 필요합니다.
* 목표 5 - 침입 성 외래종 (IAS) 통제 :
2020 년까지 침입 형 외래종과 그 경로가 확인되고 우선 순위가 부여되며, 우선 종의 통제 또는 근절되고 새로운 IAS의 도입과 설립을 방지하기위한 경로가 관리됩니다.
* 목표 6 - 세계 생물 다양성 손실을 막기 위해 :
2020 년까지 EU는 세계 생물 다양성 손실을 막는데 기여했습니다.
9. 전략을 실행하는 데 비용은 얼마나 들까 요?
제안 된 조치의 누적 영향에 대한 전체 정량화는이 단계에서 불가능합니다. 전략에서 제안 된 조치의 비용 검토는 제안 된 목표 및 조치에 따라 자금 수요가 다를 것임을 나타냅니다. 경우에 따라 주어진 목표를 달성하는 데 필요한 조치를 이행하기 위해 더 많은 자금이 필요하며, 특히 생태계와 글로벌 목표의 복구를 위해 필요합니다. 다른 국가에서는 기존 자원의 재분배와 농가 및 임업, 수산업 대상까지 최대한 활용하는 데 초점을 맞출 것이다.
유럽 집행위원회 (European Commission)는 새로운 생물 다양성 전략을 실행하기위한 자금 지원 필요성을 더 평가하는 과정에 있습니다.
10.이 전략이 가져올 사회 경제적 이익은 무엇입니까?
전략의 여섯 가지 핵심 목표와 관련된 조치는 생태계 서비스를 유지 및 강화하고 사회 및 민간 부문에 광범위한 사회 경제적 이익을 제공하는 데 도움이 될 것입니다.
유지되고 강화 된 생태계 서비스의 증가는 청정 대기 및 수질, 탄소 저장 및 자연 재해 통제, 기후 변화에 대한 취약성 감소뿐만 아니라 토양 침식 감소 및 관련 사회 경제적 이익을 제공 할 것이다. 예를 들어, 덴마크의 스키 제른 (Skjern) 강 유역을 강 유역에서 사행 코스로 복원하여 새로운 호수와 델타를 건설하는 것은 순 현재의 DDK 67 백만에서 22 억 8 천만 달러의 긍정적 이익을 가져온 것으로 추정됩니다 값.
생물 다양성 보호는 강력한 혁신 혜택을 제공합니다. 예를 들어, 유전 적 다양성은 의료 및 화장품 산업의 주요 혁신 원이며 생태계 복원 및 친환경 인프라의 혁신 잠재력은 대부분 미개척이다. EU 기업들은 특히 새로운 화장품과 의약품에 대한 유전 적 다양성의 보호 또는 증가로부터 혜택을 볼 것입니다. 연간 약 4 천 6 백 5 십억 달러로 추산되는 의약 산업 이익의 25-50 %는 생물 다양성과 유전 자원에서 파생됩니다. 2008 년에는 70 억 달러로 추정되는 천연 화장품 시장 가치의 상당 부분을 차지합니다.
자연 기반 혁신과 생태계 복원 및 생물 다양성 보전은 새로운 기술, 일자리 및 사업 기회를 창출 할 수 있습니다. TEEB는 생물 다양성에 대한 투자로 인한 글로벌 비즈니스 기회가 2050 년까지 2 조 6 천억 달러가 될 것으로 예측합니다. 생태계 유지 및 향상은 또한 지역 경제 재생을 가져올 수 있습니다. 예를 들어, 영국에서는 국가 산림의 창출로 현지 일자리가 4.1 % 증가했으며 녹색 인프라를 사용한 지역 재생은 9600 만 파운드의 투자를 유치했습니다.
11. 생물 다양성 손실 비용을 보여주는 실제 사례가 있습니까?
예. 다음 예는 TEEB 보고서에서 가져온 것입니다. TEEB 보고서는 유럽 집행위원회 (European Commission)의 재정 지원을 받았습니다 (자세한 내용은 teebweb. org에서 확인 가능).
* 500 억 달러 : 현재 세계 수산업의 과도한 개발로 인한 기회 손실. 고도의 보조금을받는 산업 어업 함대와 열악한 규제 및 기존 규칙의 약한 시행 사이의 경쟁으로 인해 상업적으로 가치가있는 대부분의 어류 자원이 과도하게 개발되어 더 많은 어획 시나리오와 비교하여 세계 해양 어업 수입이 매년 500 억 달러가 감소했습니다 (세계 은행 및 FAO 2009).
* 1 억 3 천 5 백만 유로 : 곤충 수분자는 자연의 수십억 달러 공급 업체입니다. 2005 년 곤충 수분의 총 경제적 가치는 1550 억 유로로 추산되었습니다. 이는 2005 년에 인간의 식량 생산량의 9.5 %를 차지한다 (Gallai et al., 2009)
* 300 억 달러 - 미화 1,720 억 달러 : 산호초가 제공하는 인간 복지 혜택의 연간 가치. 세계 대륙붕의 1.2 %를 덮고있을지라도, 산호초는 모든 해양 어종의 4 분의 1을 포함하여 1-3 백만 종으로 추정됩니다. (Allsopp et al. 2009). 해안 및 섬 공동체에 사는 약 3 천만 명의 사람들은 식량 생산, 수입 및 생계의 주요 수단으로서 암초 기반 자원에 전적으로 의존하고 있습니다. (Gomez et al., 1994, Wilkinson 2004). 산호초가 제공하는 인간 복지 혜택의 가치에 대한 추정치는 300 억 달러 (Cesar 외 2003)에서 매년 1,620 억 달러 (Martinez 외 2007)
* US $ 20 - US $ 67 million : 4 년 동안 캔버라시에서 나무 심기의 혜택. 호주 캔버라의 지방 당국은 미기후를 규제하고 오염을 줄이며 도시의 대기 질을 개선하고 에어컨의 에너지 비용을 줄이며 탄소를 저장하고 격리하는 데 40 만 그루의 나무를 심었습니다. 이러한 혜택은 도시에 대해 실현 된 가치 또는 절감액과 관련하여 2008-2012 년 동안 미화 2 천 7 백만 달러에 달할 것으로 예상됩니다. (Brack 2002)
* 65 억 달러 : 인간이 만든 여과 시설 (US $ 6-8 billion)을 선택하기보다는 Catskills 유역 ($ 1-US $ 15 billion)에서 자연 용수 정화 서비스를 유지하기 위해 뉴욕에 지불 한 금액. 연간 운영 비용은 300 ~ 500 만 달러). (Perrot-Maitre and Davis 2001).
12. EU가 새로운 생물 다양성 전략을 필요로하는 이유는 무엇입니까?
이전의 생물 다양성 전략 인 생물 다양성 실행 계획 (Biodiversity Action Plan)은 생물 다양성 손실을 막지 못했기 때문에 신선한 접근법이 필요했습니다.
이에 따라 2010 년 3 월 EU 집행 위원 (유럽 이사회)은 2050 년에 대한 야심 찬 비전과 2001 년 채택 된 만료 2010 년 목표를 대체 할 생물 다양성 표제를 채택했습니다.
EU는 또한 2010 년 10 월 회의에서 생물 다양성 협약 (CBD)의 후원하에 일련의 새로운 세계 생물 다양성 목표에 서명했습니다. CBD 당사국은 국가 생물 다양성 전략 / 실행 계획을 개발하거나 업데이트해야합니다 CBD 공약 이행에 대한 전망.
따라서 EU는 문제를 해결하기위한 과거의 노력에서 배운 교훈을 바탕으로 이러한 약속을 지킬 수있는 새로운 전략이 필요합니다.
13. 생물 다양성을 보호하기 위해 EU는 지금까지 무엇을 했습니까?
2001 년 EU는 2010 년까지 생물 다양성 박멸을 야심 찬 목표로 설정했으며, 2006 년에는 목표를 향한 진척을 가속화하기 위해 생물 다양성 행동 계획 (Biodiversity Action Plan)을 채택했습니다. 보전 측면에서 유럽 연합의 영토 중 18 % 가까이가 Natura 2000 자연 보호 구역 네트워크에 의해 보호되고 있으며 네트워크는 여전히 해양 지역에서 성장하고 있습니다. 지정 프로세스가 완료되면서, 토지 관리자와의 협력을 기반으로 사이트의 적절한 관리가 강조됩니다. 이러한 노력은 환경 법안의 다른 부분을 시행함과 동시에 특정 종과 서식지 및 사회 경제적 혜택에 상당한 이익을 가져다주었습니다. 그럼에도 불구하고 걱정스러운 속도로 생물 다양성은 계속 손실됩니다. 이 문제를 효과적으로 해결하기 위해서는 더 많은 일들이 필요합니다.
14. EU가 2010 년 생물 다양성 목표를 달성하지 못한 이유는 무엇입니까?
실패는 다음을 포함하여 여러 요소의 조합으로 인한 것입니다.
* EU 자연 법안의 부적절한 시행.
생물 다양성 보호를위한 자금 부족.
생물 다양성 문제를 다른 정책 분야로 통합하기에는 부족하다.
기후 변화와 같은 새로운 새로운 위협.
* 침입 종에 대한 포괄적 인 정책의 부재와 유럽의 토양 보호에 필수적인 토양 기본 지침에 대한 합의에 도달하지 못함을 포함하여 생물 다양성 손실에 중대한 영향을 미치는 중요한 정책 갭.
추가적인 문제는 생물 다양성 정책 그 자체의 본질이다. 생물 다양성은 복잡하고 상호 연관성이 있으며 단일 부문에 초점을 맞춤으로써 문제를 해결할 수는 없습니다. 문제의 '소유권'은 널리 퍼져 있으며, 이 독창성은 장애가되었습니다. 단 한 명의 배우도 책임감을 느끼지 못하기 때문입니다.
15. 새로운 전략과 2006 년 생물 다양성 실행 계획 (BAP)의 주요 차이점은 무엇입니까?
2006 년 BAP에서 취한 접근법은 매우 포괄적이고 상세했습니다. 여기에는 명확한 우선 순위 체계가없는 160 가지 이상의 다양한 조치가 포함되었습니다. 이로 인해 구현 및 모니터링이 어려워지고 길고 부담스러운보고 요구 사항이 발생했습니다. 새로운 전략은보다 우선 순위를 매기고 야심 차고 달성 가능한 목표의 수를 제한하고 실행시 생물 다양성에 대해 상당한 규모의 혜택을 제공 할 수있는 조치를 제시합니다. 이는 조류 및 서식지 지침의 느린 이행, 부문 별 정책으로의 통합 부족, 자금 부족, 특히 침입 외래종 및 보호 구역 외부의 생태계 서비스에 대한 구체적인 정책 격차를 포함하는 2010 년 목표 달성을 방해하는 주요 장애물을 해결합니다 지역.
처음으로 EU의 생물 다양성 정책은 유럽의 생물 다양성의 상태와 추세를 보여주는 기준을 포함하여 일관된 지식 체계로부터 이익을 얻을 것입니다. 이 기준선은 진도를 측정하는 기준이 될 것이며, EU가 생물 다양성 목표를 달성하는 데 도움이 될 것입니다. 유럽 집행위원회 및 기타 정부의 지원을받는 생태계 및 생물 다양성 경제 (TEEB)에 관한 국제 연구 덕분에 생물 다양성 및 생태계 서비스의 경제적 가치와이를 보존하고 복원해야 할 필요성에 대해 더 잘 이해할 수 있습니다.
16. EU는 이미 자연 보호법을 제정 했으므로 보호 지역 측면에서 더 많은 일을 할 필요가 있는가?
Natura 2000은 실제로 EU 영토의 18 %와 약 25,000 개의 사이트로 구성된 세계에서 가장 큰 보호 지역 네트워크입니다. 그러나 Habitats and Birds 지침의 느린 실행은 EU 생물 다양성 정책의 단점으로 지적되었습니다. 지침이 궁극적 인 목표에 도달하도록 즉, 유럽의 중요성을 지닌 모든 서식지 및 종 및 자연 발생 야생 조류 종의 적절한 개체수에 대한 유리한 보존 상태를 보장하기 위해 추가 조치가 필요합니다.
또한 충족해야 할 다른 문제는 네트워크를 돌보고 실제로 잘 작동하는지 확인하고 모든 회원국에서 네트워크가 동일하게 작동하며 조각화 문제를 해결하는 데 필요한 자금을 보호하는 것입니다.
17.이 전략은 새와 서식지 지침의 완전한 이행을 어떻게 보장 할 것인가?
이 전략은 Natura 2000 네트워크의 설립 단계를 완료하기위한 2012 년 기한을 설정합니다. Habitat Directive는 시간에 구속되지 않지만, 네트워크 보존은 종의 보존과 EU 보전 문제의 서식지를 보장하고 따라서 EU 표제를 충족시키는 데 필수적입니다. 다른 목표 아래의 조치는 또한 Natura 2000 네트워크에 기여할 것입니다. 예를 들어, 목표 2의 녹색 인프라 스트럭처 이니셔티브는 Natura 2000 사이트와 탄력성 사이의 연결성을 높이고 공통 농업 정책 (Natura 2000) 사이트에 대한 재정적 인센티브를 증가시킵니다 ) 및 Common Fisheries Policy (목표 4)는 또한 네트워크를 강화할 것입니다.
18. Natura 2000 보호 지역 네트워크를 더욱 확장하기위한 계획이 포함되어 있는가?
Natura 2000 지상 사이트의 지정은 거의 완료되었으며 EU 영토의 18 %가 적용됩니다. 이와 같이 EU는 이미 보호 지역을 통해 보존 된 육지와 내륙 수의 최소 17 %를 확보한다는 목표를 2020 년에 달성했다. 그러나 EU가 연안 및 해양 지역의 최소 10 %를 보호한다는 전 지구 적 목표에 도달한다면 해양 환경에서보다 많은 노력이 필요할 것입니다. 현재 EU 해양 지역의 4 % 이상이 Natura 2000 네트워크의 일부입니다.
19. Natura 2000과 같은 보호 지역이 효과적입니까?
목표로 한 보전 조치가 효과적이었습니다. 예를 들어 Birds Directive는 유럽에서 가장 위협을받는 많은 새들이 더 이상 쇠퇴하는 것을 막아 현저한 개선을 가져 왔으며 2009 Habitats Directive 건강 검진은 보존 활동으로 늑대, 유라시아 lynx, 비버 및 전통적인 범위의 일부를 다시 식민지화하는 수달. 그러나 관리 계획 개발이 효과적인 도구로 입증 된 해양 지역의 지정과 Natura 2000 사이트의 적절한 관리에 관해서는 더 많은 진전이 필요하다.
20. 전략이 보호 지역을 넘어서 일할 필요성을 강조하는 이유는 무엇입니까?
보호 지역 외부의 생태계는 보호되고 복원되어야하는 필수 서비스를 제공합니다. 생물 다양성 손실을 막기 위해서는 생물 다양성에 대한 주요 압력이 동시에 처리되어야하며, 세계 생물 다양성 손실을 막기위한 EU의 기여도 고려할 필요가 있습니다.
21. 전략에서 EU 내 생태계의 15 %를 복원해야하는 이유는 무엇입니까?
생물 다양성을위한 EU 2020 표적 타깃은 가능한 한 생물 다양성과 생태계 서비스를 복원 할 것을 요구합니다. 유엔 생물 다양성 협약의 당사국 인 EU는 또한 적어도 15 %의 악화 된 생태계가 복원되어야한다는 전 지구 적 목표에 서명했다. 특히 생태계의 기후 변화 완화 및 적응의 혜택을 고려할 때 생태계 복원은 비용 효과적 일 것입니다.
22. 복원되어야 할 생태계와 서비스는 무엇인가?
이 전략은 2014 년까지 EU, 국가 및 하위 국가 수준에서 생태계 복원을위한 우선 순위를 설정하기 위해 회원국들에 의해위원회의 도움을 받아 전략적 틀을 개발할 것을 제안한다. 이 틀은지도 작성 및 평가 노력에 의해 생성 된 지식에 의해 뒷받침 될 것이다 EU에서의 생태계와 서비스의 상태, 이는 목표 2의 또 다른 행동의 목표이다.
23. 녹색 인프라 란 무엇이며 왜 필요합니까?
유럽 연합은 세계에서 가장 단편적인 지역 중 하나입니다. 토지의 30 %는 도시의 무분별한 확장과 인프라 개발로 인해 상당히 높거나 매우 세분화되어 있습니다. 단편화는 생태계의 연결성과 건강 및 서비스 제공 능력에 영향을 미칩니다. 친환경 인프라는 인프라 개발, 농업 또는 도시의 불규칙한 분열로 인해 파편화 된 자연 지역들, 예를 들어 보호 지역을 연결하고 자연을 기반으로하는 접근 방식을 사용하여 생태계를 발전시키는 등의 문제를 극복하는 데 사용될 수 있습니다. 기후 변화에 대처하고 홍수로부터 보호하기 위해 습지대를 복원하는 것과 같은 여러 가지 이점. 녹색 인프라는 생태계의 회복력을 높이고 생태 서식지를 유지하면서 생태계 재화 및 서비스의 지속 가능한 공급을 보장합니다.
24. 왜 우리는 농업과 산림을위한 특정 표적이 필요합니까?
EU의 토지 중 72 %는 농업과 임업에 사용되지만 임업 및 농경지 생태계의 생물 다양성 상태는 만족스럽지 않습니다. 평가 된 서식지의 7 %와 농업 생태계에 의존하는 종의 3 %만이 보전 상태에있다. 숲의 경우 수치는 각각 21 %와 15 %입니다. 1980 년 이래 농경지 조류 개체수는 약 50 % 감소했지만 1990 년대 중반 이래로 평준화 된 반면, 농지의 나비 개체수는 1990 년 이후 70 %가 줄어들어 회복의 징후는 보이지 않았다. CAP Health Check는 생물 다양성 손실을 EU 농업 정책의 새로운 과제로 확인했으며, 최근의 통신위원회 (Commission)는위원회가 현재 개혁의 맥락에서 녹색 보호를받을 필요가 있음을 강조했다. 또한 2010 년 생물 다양성 목표를 달성하지 못한 주된 이유 중 하나는 생물 다양성 문제를 다른 부문 별 정책에 부적절하게 통합하는 것이 었습니다. 농업, 임업, 어업을 우선 순위 체계 내에서 다루기 때문에이 정책은 개혁을 거치면서 협동 적 접근을 분명히한다.
25. 전략은 이러한 도전에 어떻게 대처할 것을 제안합니까?
목표 3에 포함 된 활동은 생물 다양성 유지 및 강화에 대한 농업 및 임업의 긍정적 기여를 증가시키는 데 목적이있다. 농업의 경우, 활동은 농촌 개발을 생물 다양성 보전 목표에 더 잘 맞추고 유럽의 농업 유전 적 다양성을 보존하는 것을 포함한다. 산림 관련 활동은 산림 보유자에게 생물 다양성 대책을 통합하는 관리 계획을 채택하고 다기능 산림에 의해 제공되는 생태계 서비스의 유지 및 복원을위한 혁신적인 메커니즘을 촉진하도록 장려 할 것이다.
생물 다양성 목표를 달성하기 위해 농민과 임산물 보유자를 참여시키고 인센티브를주는 것은 비정부기구들과 힘을 모을 수있게 해주고 때로는 결정적인 토대가되는 준 생활 농민, 소규모 가족 농부 및 유기 농민들의 공헌을 강조 할 것이다 많은 지역의 사회적 조직을 위해 이것은 광범위하고 낮은 투입 농촌 지역을 젊은 농부들에게보다 역동적이고 매력적으로 만들어 농촌 지역의 인구 감소를 감소시키고 토지를 포기하게합니다.
26. 수산업에 특별한 목표가 필요한 이유는 무엇입니까?
EU 공동 수산 정책 (CFP)의 2002 년 개혁에도 불구하고 EU 주식의 88 %가 최대 지속 가능한 수익률을 초과하여 여전히 어획되고있어 남획은 효과적으로 다루어지지 않았다. 어류의 평균 크기도 지난 20 년 동안 꾸준히 감소했다. 세계적인 어업 또한 지나치게 착취되고 있으며 지난 30 년간 세계 경제에 누적 된 경제적 손실은 2 조 달러에 달하는 것으로 추산됩니다. 또한 연간 3800 만 톤 또는 40 %의 캐치 (미사용 캐치)가있는 엄청난 낭비가 있습니다. 지속 불가능한 어업 활동은 다른 비 대상 해양 종, 서식지 및 생태계에도 부정적인 영향을 미친다.
27. 어장에 대한 전략은 무엇을 제안합니까?
목표 4에 포함 된 행동은 EU 어획 함대가 운영되는 모든 지역에서 최대 지속 가능 수익을 보장하고 점차적으로 조치를 취하는 등 폭 넓은 해양 환경에 대한 어획 활동의 불리한 영향을 제거하기 위해 어류 주식 관리 개선을 목표로한다 2020 년까지 해양 수역의 양호한 환경 상태 (GES) 달성을 요구하는 해양 전략 프레임 워크 지침의 이행을 지원하는 활동에 어부들이 참여할 수 있도록 불필요한 종의 폐기 관행 및 부추김을 제거하고 재정적 인센티브를 제공합니다.
어류 자원의 지속 가능한 이용을 보장하는 것은 어업 부문의 생존을위한 선결 조건이며, 주식의 붕괴를 막을 것입니다. 지속 가능성을 향상 시키면 더 큰 어류 자원 개발이 가능해 지므로 더 낮은 가격과 더 높은 단위 가치로 더 많은 어획이 가능해질 수 있습니다.
28. 침입 성 외래종 (IAS)은 무엇이며 그 원인은 무엇입니까?
외래종은 식물, 동물, 곰팡이 및 미생물로 자연적인 범위를 벗어난 곳에서 설립되었습니다. 모든 외래종이 해롭지는 않지만 일부 종은 급속도로 번식하여 원주민 종과 경쟁하거나 질병을 퍼 뜨리고 침입 성 외래종 (IAS)이됩니다. 그것들은 EU와 전세계의 생물 다양성 손실의 주요 원인으로 환경, 인체 건강 및 경제에 심각한 피해를 초래합니다. 그 예로는 토착 개구리 종, 인프라 스트레스를 가하는 사향 쥐 및 알레르기를 일으키는 ragweed를 능가하는 미국 bullfrog가 있습니다. 유럽의 IAS와 관련된 비용은 보건 및 동물 보건 비용, 작물 수확량 손실, 어류 자원 손실, 인프라 손상, 하천 항해 손상, 피해 등으로 매년 약 125 억 유로에 달하는 것으로 추산됩니다 보호 된 종 등에 게.
29. IAS를 다루기 위해 EU에서 이미 이용 가능한 도구는 무엇입니까?
EU는 양식에 외래종 및 지역적으로 결핍 된 종의 사용과 같은 IAS에 의해 제기 된 특정 문제를 다루기위한 법안을 이미 가지고있다 .2 EU 식물 건강 및 동물 건강 체제는 유기체의 도입 및 확산을 방지하기위한 예방 조치를 구현하는 법안을 포함한다 EU 내에서 식물이나 식물에 유해한 물질. 그러나 현재 EU 수준의 IAS에 대한 포괄적 인 접근법은 없습니다.
30.위원회는 IAS가 제기 한 문제점을 해결하기 위해 무엇을 제안 할 것인가?
생물 다양성 전략의 일환으로 EU는 EU 식물 및 동물 보건 체제를 강화하는 것을 목표로하고 예방 (예 : 잠재적으로 침입 성이있는 외래종의 유럽 유입을 막음)과 같은 잔여 정책 격차를 보완하기위한 헌법 입법 도구를 개발할 것을 제안하고있다. early warning and rapid response to ensure that a new invasion is spotted promptly and measures are taken to quickly stop and eradicate the new species, and control or containment of already established IAS.
31. Why should the EU do more to tackle global biodiversity loss and how does the strategy propose to achieve this?
The EU derives benefits from global biodiversity, as some of its services, such as climate mitigation and the provision of genetic resources for new cosmetics and medication, are global in nature. It also bears a degree of responsibility for global biodiversity loss. All Parties to the CBD, including the EU, are required to deliver on the objectives of the Convention and developed country Parties are obliged to support developing country Parties in fulfilling their commitments under the Convention.
The strategy includes actions aimed at reducing indirect drivers of biodiversity loss (e. g. unsustainable consumption patterns, market signal failure), mobilising additional financial resources for global biodiversity conservation; 'biodiversity proofing' EU development cooperation; and regulating access to genetic resources and the fair and equitable sharing of benefits arising from their use.
32. Will the six targets be sufficient to meet the 2020 targets?
The six targets set out in the strategy are essential, but will not be sufficient on their own to enable the EU to reach either its 2020 headline target, or the 20 global targets agreed in Nagoya. The full implementation of existing EU environmental legislation in areas such as waste, chemicals, air, and water is also required. Meeting the EU and global targets requires a mix of EU, national and sub-national action. As Parties to the CBD in their own right, Member States are required to update or revise their national biodiversity strategies, as appropriate, in line with the 2020 targets adopted in Nagoya.
33. Why does the strategy not include targets for climate change or pollution?
The EU already has extensive policy and legislation in place to tackle climate change and the main sources of pollution. As such, they do not presently constitute major policy gaps. However, the review of the strategy planned for 2014 will take stock of progress in implementing not only the strategy itself but will also assess the contribution of other policies and measures that contribute towards biodiversity goals. The strategy may be adjusted, as necessary, to ensure that any identified gaps are filled.
34. What is the scientific basis for action?
The Commission has drawn on extensive scientific data and information to support the development of biodiversity policy. Key reports include those carried out to assess progress in implementing the 2006 BAP, the European Environment Agency's report on "Assessing biodiversity in Europe – the 2010 report", the United Nations Environment Progamme's 2005 Millennium Ecosystem Assessment, The Economics of Ecosystems and Biodiversity (TEEB) and the 3rd edition of the Global Biodiversity Outlook. Several studies and reports were also commissioned specifically for this purpose, and the results of European research projects carried out under the EU research framework programmes were also drawn on. The full list of studies, reports and projects are found in the annex of the Impact Assessment accompanying the Communication.
35. Why does the strategy not include specific target for cohesion policy?
Although there is no dedicated target related to cohesion policy, the Strategy includes many actions to further integrate biodiversity protection concerns in that policy. Avoiding biodiversity damage from infrastructure development is a priority. Another priority is to maximise potential contribution of cohesion policy to biodiversity – e. g. through the promotion of ecosystem-based approaches – in support of more sustainable growth. Through multi-beneficial biodiversity related projects and the implementation of a 'no net loss' approach, cohesion policy can make a key contribution to enhancing connectivity and restoring ecosystems with important economic and social benefits.
36. What is the relation between the EU biodiversity strategy and other EU strategies?
The EU biodiversity strategy and its proper implementation is key to building a sustainable Europe, and by translating the resource efficiency flagship into action it contributes to the sustainable growth objective of the Europe 2020 Strategy. Fully valuing nature's potential will contribute to a number of the EU's strategic objectives, such as a more resource efficient economy, a more climate-resilient, low-carbon economy, leadership in research and innovation as well as the increase in new skills, jobs and business opportunities.
37. What is the role of the Member States?
The strategy proposes actions where the EU has most value-added and leverage. However, it is clear that without parallel action at Member State level, it will not be sufficient to deliver the target of halting biodiversity loss. Success in delivering the 2020 headline target will depend on a mixture of EU and national, regional or local measures, in line with the principle of subsidiarity. Actions may need to vary across Member States and from regions.
38. How will progress be measured?
The lack of a clear baseline against which to measure progress was a key shortcoming of EU biodiversity policy to date. The 2020 strategy is underpinned by a baseline which captures the state of biodiversity in the EU in 2010. Together with a set of existing indicators, which will be updated to reflect the new targets, the baseline will serve as an important reference for measuring and monitoring progress.
39. How will implementation be ensured?
Achieving the targets will require that they are adequately reflected in the relevant EU policies, including agriculture and rural development, fisheries, regional policy, and climate change. Since implementation will also be carried out at national and sub-national level, it will be important to ensure coordination between the various levels. For this purpose, the Commission will work with Member States to develop a common implementation framework involving all actors, sectors and institutions concerned and clearly setting out the roles and responsibilities of each in delivering the strategy.
40. Have stakeholders been consulted on the strategy?
EU institutions, Member States, civil society and the public at large have all been consulted at various stages of development of the strategy and, more generally, on the EU's post-2010 biodiversity policy, including the 2050 vision and 2020 headline target. As part of the consultation process, the Commission organised meetings with stakeholders and ran a public Internet consultation, which collected 2905 responses. The European Council, European Parliament, Economic and Social Committee and Committee of the Regions all made their positions on the EU 2020 biodiversity policy known during the course of 2010.
For industry and consumers, biodiversity loss represents economic opportunities foregone, such as collapsing fish stocks or agricultural yields. The study on 'The Economy of Ecosystems and Biodiversity' (TEEB) estimates that business opportunities from investments in nature could be worth US$2-6 trillion by 2050, and recommends factoring the true economic value of biodiversity into decision-making and reflecting it in systems of national accounts. This will lead to more sustainable choices by consumers and producers. Industry and consumers need to find ways to use nature's assets sustainably, which also includes resource efficiency.
In summary, businesses need to better integrate biodiversity and ecosystem services into their management and risk assessment strategies, for example through:
* Research and innovation in the medical and cosmetic industry (e. g. for these industries genetic diversity is the main source of innovation, and may hold future solutions to numerous challenges, from food security to climate change);
* Biodiversity related measures in agriculture (e. g. water protection, permanent pasture, green cover, crop rotation, genetic diversity, ecological set-aside, Natura 2000, bees and butterflies);
* Sustainable forest management (e. g. deadwood minima, undisturbed tracts, diverse tree species);
* Achieving Maximum Sustainable Yield in fisheries (i. e. bringing catches down to sustainable levels, reducing by-catch, phasing out bottom trawling);
* Tackling water and atmospheric pollution (e. g. nitrogen and phosphates use, SO2 and NOx emissions, auto emissions).
Industry needs to play its role as partner with other stakeholders to find ways to improve performance on biodiversity (e. g. EU Business and Biodiversity (BB) Platform, European Research and Innovation partnerships);
Citizens can help by bringing regard for biodiversity into their decision making. 예 :
* Buying environmentally certified products (e. g. wood and fish);
* Bringing biodiversity criteria into public purchasing;
* Using green infrastructure (e. g. parks and waterways);
* Not purchasing invasive alien species.
* Looking for local products to minimise the negative impacts of long-distance transport, reducing CO2 emissions and mitigating climate change.
43. What is the Commission doing to boost public awareness of biodiversity loss?
The European Commission launched a campaign to highlight awareness of biodiversity loss which won several awards, including a "European Excellence Award." The campaign, which is still running in all EU languages, has had considerable success. It stresses the interconnected nature of biodiversity and centres round the idea of loss, with striking visuals. Thousands of people have participated in live events and taken part in hands-on activities related to biodiversity. The website has had more than 3.5 million visits, the viral video has had at least 1.5 million views, and there are more than 55 000 active users of the biodiversity application on Facebook, with some 20 000 'fans' on Facebook for the campaign pages ().
44. What are the next steps?
Implementation should begin as soon as possible. The strategy will be reviewed in 2014 and adjustments made, if needed, so the EU remains on track.
The Commission will follow up different proposals and initiatives listed in the Strategy, including a separate strategy on Green Infrastructure, and legislative proposals on Invasive Alien Species and on access and benefit sharing in 2012.
2 : Council Regulation (EC) No 708/2007 of 11 June 2007.
An indicator framework for assessing ecosystem services in support of the EU Biodiversity Strategy to 2020.
하이라이트.
EU Member states have to map and assess ecosystems and their services (MAES).
We present the MAES conceptual model which links biodiversity to human wellbeing.
Typologies of ecosystems and their services ensure comparability across countries.
We present a list of indicators that can be used for national MAES assessments.
We critically discuss the data gaps and challenges of the MAES typologies.
In the EU, the mapping and assessment of ecosystems and their services, abbreviated to MAES, is seen as a key action for the advancement of biodiversity objectives, and also to inform the development and implementation of related policies on water, climate, agriculture, forest, marine and regional planning. In this study, we present the development of an analytical framework which ensures that consistent approaches are used throughout the EU. It is framed by a broad set of key policy questions and structured around a conceptual framework that links human societies and their well-being with the environment. Next, this framework is tested through four thematic pilot studies, including stakeholders and experts working at different scales and governance levels, which contributed indicators to assess the state of ecosystem services. Indicators were scored according to different criteria and assorted per ecosystem type and ecosystem services using the common international classification of ecosystem services (CICES) as typology. We concluded that there is potential to develop a first EU wide ecosystem assessment on the basis of existing data if they are combined in a creative way. However, substantial data gaps remain to be filled before a fully integrated and complete ecosystem assessment can be carried out.
Institute of Marine Science (ICM-CSIC), Barcelona, Spain.
Present address: Natural Resources and Environment, CSIR, Stellenbosch, South Africa.
Present address: Université de Brest, Brest, France.
EUR-Lex Access to European Union law.
This document is an excerpt from the EUR-Lex website.
EUROPA EU law and publications EUR-Lex EUR-Lex - 52011DC0244 - EN Home Official Journal Direct access to the Official Journal Legally binding print editions Special edition EU law and related documents Treaties EU Legislation Consolidated acts EFTA documents EU Preparatory acts EU case law International agreements National law N-Lex National transposition measures National case-law JURE Legislative procedures Search in legislative procedures Recently published More Directories Institutions and bodies Summaries of EU Legislation EuroVoc ELI register.
Document 52011DC0244.
52011DC0244.
COMMUNICATION FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT, THE COUNCIL, THE ECONOMIC AND SOCIAL COMMITTEE AND THE COMMITTEE OF THE REGIONS Our life insurance, our natural capital: an EU biodiversity strategy to 2020 COMMUNICATION FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT, THE COUNCIL, THE ECONOMIC AND SOCIAL COMMITTEE AND THE COMMITTEE OF THE REGIONS Our life insurance, our natural capital: an EU biodiversity strategy to 2020 /* COM/2011/0244 final */
Biodiversity — the extraordinary variety of ecosystems, species and genes that surround us — is our life insurance, giving us food, fresh water and clean air, shelter and medicine, mitigating natural disasters, pests and diseases and contributes to regulating the climate. Biodiversity is also our natural capital, delivering ecosystem services that underpin our economy. Its deterioration and loss jeopardises the provision of these services: we lose species and habitats and the wealth and employment we derive from nature, and endanger our own wellbeing. This makes biodiversity loss the most critical global environmental threat alongside climate change — and the two are inextricably linked. While biodiversity makes a key contribution to climate change mitigation and adaptation, achieving the '2 degrees' target coupled with adequate adaptation measures to reduce the impacts of unavoidable effects of climate change are also essential to avert biodiversity loss.
Current rates of species extinction are unparalleled. Driven mainly by human activities, species are currently being lost 100 to 1,000 times faster than the natural rate: according to the FAO, 60% of the world's ecosystems are degraded or used unsustainably; 75% of fish stocks are over-exploited or significantly depleted and 75% of the genetic diversity of agricultural crops has been lost worldwide since 1990. An estimated 13 million hectares of tropical forests are cleared each year [1] and 20% of the world’s tropical coral reefs have already disappeared, while 95% will be at risk of destruction or extreme damage by 2050 if climate change continues unabated [2].
In the EU, only 17 % of habitats and species and 11 % of key ecosystems protected under EU legislation are in a favourable state [3]. This is in spite of action taken to combat biodiversity loss, particularly since the EU 2010 biodiversity target was set in 2001. The benefits of these actions have been outweighed by continued and growing pressures on Europe's biodiversity: land-use change, over-exploitation of biodiversity and its components, the spread of invasive alien species, pollution and climate change have either remained constant or are increasing. Indirect drivers, such as population growth, limited awareness about biodiversity and the fact that biodiversity's economic value is not reflected in decision making are also taking a heavy toll on biodiversity.
This strategy is aimed at reversing biodiversity loss and speeding up the EU's transition towards a resource efficient and green economy. It is an integral part of the Europe 2020 Strategy [4], and in particular the resource efficient Europe flagship initiative [5].
2. A NEW FOUNDATION FOR EU BIODIVERSITY POLICY.
2.1. A dual mandate for action.
In March 2010, EU leaders recognised that the 2010 biodiversity target would not be met despite some major successes, such as establishing Natura 2000, the world’s largest network of protected areas. They therefore endorsed the long-term vision and ambitious headline target proposed by the Commission in its Communication ‘Options for an EU vision and target for biodiversity beyond 2010’ [6].
By 2050, European Union biodiversity and the ecosystem services it provides — its natural capital — are protected, valued and appropriately restored for biodiversity's intrinsic value and for their essential contribution to human wellbeing and economic prosperity, and so that catastrophic changes caused by the loss of biodiversity are avoided.
2020 headline target.
Halting the loss of biodiversity and the degradation of ecosystem services in the EU by 2020, and restoring them in so far as feasible, while stepping up the EU contribution to averting global biodiversity loss.
The global mandate.
The tenth Conference of the Parties (CoP10) to the Convention on Biological Diversity (CBD), held in Nagoya in 2010, led to the adoption of a global Strategic Plan for biodiversity 2011-2020 [7], the Nagoya Protocol on Access to Genetic Resources and the Fair and Equitable Sharing of Benefits Arising from their Utilisation (ABS Protocol) [8], and a strategy to mobilise resources for global biodiversity.
The EU 2020 biodiversity strategy responds to both mandates, setting the EU on the right track to meet its own biodiversity objectives and its global commitments.
2.2. Valuing our natural assets to deliver multiple benefits.
The EU 2020 biodiversity target is underpinned by the recognition that, in addition to its intrinsic value, biodiversity and the services it provides have significant economic value that is seldom captured in markets. Because it escapes pricing and is not reflected in society’s accounts, biodiversity often falls victim to competing claims on nature and its use. The Commission-sponsored international project on The Economics of Ecosystems and Biodiversity (TEEB) recommends that the economic value of biodiversity be factored into decision making and reflected in accounting and reporting systems. [9] In Nagoya, this recommendation was incorporated into a global target and forms one of several key actions of the current strategy.
Although action to halt biodiversity loss entails costs [10], biodiversity loss itself is costly for society as a whole, particularly for economic actors in sectors that depend directly on ecosystem services. For example, insect pollination in the EU has an estimated economic value of € 15 billion per year [11]. The continued decline in bees and other pollinators [12] could have serious consequences for Europe’s farmers and agri-business sector [13]. The private sector is increasingly aware of these risks. Many businesses in Europe and beyond are assessing their dependency on biodiversity and integrating targets for sustainable natural resource use into their corporate strategies [14].
Fully valuing nature’s potential will contribute to a number of the EU’s strategic objectives:
· A more resource efficient economy: The EU’s ecological footprint is currently double its biological capacity. [15] By conserving and enhancing its natural resource base and using its resources sustainably, the EU can improve the resource efficiency of its economy and reduce its dependence on natural resources from outside Europe.
· A more climate-resilient, low-carbon economy: Ecosystem-based approaches to climate change mitigation and adaptation can offer cost-effective alternatives to technological solutions, while delivering multiple benefits beyond biodiversity conservation.
· A leader in research and innovation: Progress in many applied sciences depends on the long-term availability and diversity of natural assets. Genetic diversity, for example, is a main source of innovation for the medical and cosmetics industries, while the innovation potential of ecosystem restoration and green infrastructure [16] is largely untapped.
· New skills, jobs and business opportunities: Nature-based innovation, and action to restore ecosystems and conserve biodiversity, can create new skills, jobs and business opportunities. TEEB estimates that global business opportunities from investing in biodiversity could be worth US$ 2-6 trillion by 2050.
2.3. Building on the Biodiversity knowledge base.
Good progress has been made in improving the biodiversity knowledge base to underpin policy with up-to-date scientific data and information. This now needs to be aligned to the 2020 policy framework.
The Commission will work with Member States and the European Environment Agency to develop by 2012 an integrated framework for monitoring, assessing and reporting on progress in implementing the strategy. National, EU and global monitoring, reporting and review obligations will be improved and streamlined as far as possible with requirements under other environmental legislation, such as the Water Framework Directive. The EU 2010 biodiversity baseline and the updated EU biodiversity indicators [17] will be key components of this framework, which will also draw on other data and information, such as that produced by the Shared Environmental Information System and Global Monitoring for Environment and Security, the European Forest Data Centre and the LUCAS Land Use Cover Area Frame Survey. The Biodiversity Information System for Europe (BISE) web portal will be the main platform for data and information sharing.
This strategy includes specific action to improve monitoring and reporting. The integration of biodiversity monitoring and reporting into EU legislation on nature, the Common Agricultural Policy (CAP), the Common Fisheries Policy (CFP) and, to the extent feasible, Cohesion Policy would help assess the impacts of these policies on biodiversity.
The Commission will continue its work to fill key research gaps, including on mapping and assessing ecosystem services in Europe, which will help improve our knowledge of the links between biodiversity and climate change, and the role of soil biodiversity in delivering key ecosystem services, such as carbon sequestration and food supply. Research funding under the new Common Strategic Framework could further contribute to closing identified knowledge gaps and supporting policy.
Finally, the EU will remain closely involved in and contribute actively to the new intergovernmental science-policy platform on Biodiversity and ecosystem services (ipBes), particularly to work on regional assessments, for which an EU-level mechanism may be required to reinforce the science-policy interface.
3. A FRAMEWORK FOR ACTION FOR THE NEXT DECADE.
The 2020 Biodiversity strategy includes six mutually supportive and inter-dependent targets that respond to the objectives of the 2020 headline target. They will all help to halt biodiversity loss and the degradation of ecosystem services, with each seeking to address a specific issue: protecting and restoring biodiversity and associated ecosystem services (targets 1 and 2), enhancing the positive contribution of agriculture and forestry and reducing key pressures on EU biodiversity (targets 3, 4 and 5), and stepping up the EU’s contribution to global biodiversity (target 6). Each target is broken down into a package of actions designed to respond to the specific challenge addressed by the target. The specific actions are set out in the Annex to this Communication. The actions will be subject to further impact assessments where necessary. [18]
3.1. Conserving and restoring nature.
The full implementation of the Birds and Habitats Directives (i. e. reaching favourable conservation status of all habitats and species of European importance and adequate populations of naturally occurring wild bird species) is critical to preventing further loss and restoring biodiversity in the EU. A time-bound, quantified target will accelerate implementation of the Directives and achievement of the objectives set out in them.
To halt the deterioration in the status of all species and habitats covered by EU nature legislation and achieve a significant and measurable improvement in their status so that, by 2020, compared to current assessments: (i) 100% more habitat assessments and 50% more species assessments under the Habitats Directive show an improved conservation status; and (ii) 50% more species assessments under the Birds Directive show a secure or improved status.
3.2. Maintaining and enhancing ecosystems and their services.
In the EU, many ecosystems and their services have been degraded, largely as a result of land fragmentation. Nearly 30 % of the EU territory is moderately to very highly fragmented. Target 2 focuses on maintaining and enhancing ecosystem services and restoring degraded ecosystems by incorporating green infrastructure in spatial planning. This will contribute to the EU's sustainable growth objectives [19] and to mitigating and adapting to climate change, while promoting economic, territorial and social cohesion and safeguarding the EU's cultural heritage. It will also ensure better functional connectivity between ecosystems within and between Natura 2000 areas and in the wider countryside. Target 2 incorporates the global target agreed by EU Member States and the EU in Nagoya to restore 15% of degraded ecosystems by 2020.
2020 년까지 생태계와 그 서비스는 녹색 인프라를 확립하고 생태계의 약 15 %를 복원함으로써 유지되고 향상됩니다.
3.3. Ensuring the sustainability of agriculture, forestry and fisheries.
The EU has already made efforts to integrate biodiversity into the development and implementation of other policies. However, given the benefits that biodiversity and ecosystem services bring to many sectors, these efforts are still not sufficient. This strategy seeks to improve integration in key sectors, specifically through targets and action to enhance the positive contribution of the agriculture, forest and fisheries sectors to biodiversity conservation and sustainable use [20].
With respect to agriculture, existing instruments under the CAP will contribute to this target as well as Targets 1 and 2. The forthcoming reform of the CAP and CFP and the new Multiannual Financial Framework present opportunities to enhance synergies and maximise coherence between biodiversity protection objectives and those of these and other policies.
A) Agriculture: By 2020, maximise areas under agriculture across grasslands, arable land and permanent crops that are covered by biodiversity-related measures under the CAP so as to ensure the conservation of biodiversity and to bring about a measurable improvement(*) in the conservation status of species and habitats that depend on or are affected by agriculture and in the provision of ecosystem services as compared to the EU2010 Baseline, thus contributing to enhance sustainable management.
B) Forests: By 2020, Forest Management Plans or equivalent instruments, in line with Sustainable Forest Management (SFM) [21], are in place for all forests that are publicly owned and for forest holdings above a certain size** (to be defined by the Member States or regions and communicated in their Rural Development Programmes) that receive funding under the EU Rural Development Policy so as to bring about a measurable improvement(*) in the conservation status of species and habitats that depend on or are affected by forestry and in the provision of related ecosystem services as compared to the EU 2010 Baseline.
(*) For both targets, improvement is to be measured against the quantified enhancement targets for the conservation status of species and habitats of EU interest in Target 1 and the restoration of degraded ecosystems under target 2.
(**) For smaller forest holdings, Member States may provide additional incentives to encourage the adoption of Management Plans or equivalent instruments that are in line with SFM.
Fisheries: Achieve Maximum Sustainable Yield (MSY) [22] by 2015. Achieve a population age and size distribution indicative of a healthy stock, through fisheries management with no significant adverse impacts on other stocks, species and ecosystems, in support of achieving Good Environmental Status by 2020, as required under the Marine Strategy Framework Directive.
3.4. Combating invasive alien species.
Invasive alien species (IAS) pose a significant threat to biodiversity in the EU, and this threat is likely to increase in the future unless robust action is taken at all levels to control the introduction and establishment of these species and address those already introduced [23]. IAS cause some € 12.5 billion worth of damage each year in the EU. Although the challenges posed by IAS are common to many Member States, with the exception of legislation concerning the use of alien and locally absent species in aquaculture there is currently no dedicated, comprehensive EU policy to address them. This strategy proposes filling this gap with a dedicated EU legislative instrument which could tackle outstanding challenges relating inter alia to IAS pathways, early detection and response and containment and management of IAS.
By 2020, Invasive Alien Species and their pathways are identified and prioritised, priority species are controlled or eradicated, and pathways are managed to prevent the introduction and establishment of new IAS.
3.5. Addressing the global biodiversity crisis.
The EU has pledged to meet the international 2020 biodiversity goals and objectives agreed to under the CBD. This requires taking action within the EU, but also at global level since the EU derives significant benefits from global biodiversity and is at the same time responsible for some of the loss and degradation that occurs beyond its borders, notably due to its unsustainable consumption patterns.
Through this strategy, targeted efforts will strive to alleviate pressure on biodiversity emanating from the EU while contributing to greening the economy in line with EU priorities for the 2012 United Nations Conference on Sustainable Development. The EU will also need to meet specific COP10 commitments relating to resource mobilisation and implement the Nagoya Protocol on ABS if it is to continue to lead international biodiversity policy.
By 2020, the EU has stepped up its contribution to averting global biodiversity loss.
3.6. contributions from other environmental policies and initiatives.
While this strategy serves as the main vehicle for EU action to address biodiversity loss and focus action where the EU has most value-added and leverage, reaching the 2020 target will require the full implementation of existing EU environment legislation, as well as action at national, regional and local level.
Several existing or planned policy initiatives will support biodiversity objectives. For instance, climate change, which is a significant and increasing pressure on biodiversity that will alter habitats and ecosystems, is addressed through a comprehensive EU policy package adopted in 2009. Achieving the 2 degrees target for atmospheric warming will be essential to prevent biodiversity loss. The Commission plans to issue an EU strategy on adaptation to climate change by 2013.
The EU has substantial legislation requiring the achievement of good ecological status for water by 2015 [24] and marine ecosystems by 2020 [25], tackling pollution from various sources, and regulating chemicals and their effects on the environment. The Commission is assessing whether additional action to tackle nitrogen and phosphate pollution and certain atmospheric pollutants is warranted, whilst the Member States are considering a Commission proposal for a framework directive to protect soil, which is needed to allow the EU to reach the biodiversity aims. Finally, indirect drivers of biodiversity loss are addressed partly through this strategy, including via action to reduce the EU's ecological footprint, and partly through other initiatives as part of the resource efficient Europe flagship initiative.
4. WE ARE ALL IN THIS TOGETHER.
4.1. Partnerships for biodiversity.
Achieving the EU and global 2020 biodiversity targets requires the full engagement and commitment of a wide variety of stakeholders. To secure this, a number of key partnerships will be expanded and promoted to support this strategy:
· The Commission has set up the EU Business and Biodiversity Platform, which currently brings together businesses from six different sectors (agriculture, extractive industries, finance, food supply, forestry and tourism) to share their experiences and best practices. The Commission will further develop the Platform and encourage greater cooperation between businesses in Europe, including SMEs, and links to national and global initiatives.
· The Commission will continue working with other partners to publicise and implement the TEEB recommendations at EU level and support work on valuation of biodiversity and ecosystem services in developing countries.
· The Commission will further encourage collaboration between researchers and other stakeholders involved in spatial planning and land use management in implementing biodiversity strategies at all levels, ensuring coherence with relevant recommendations set out in the European Territorial Agenda.
· The active involvement of civil society will be encouraged at all levels of implementation. Citizen science initiatives, for instance, are a valuable means of gathering high-quality data while mobilising citizens to get involved in biodiversity conservation activities.
· The Commission and Member States will work with the outermost regions and overseas countries and territories, which host more endemic species than the entire European continent, through the BEST (Biodiversity and Ecosystem Services in Territories of European Overseas) initiative to promote biodiversity conservation and sustainable use.
· The EU will also support ongoing efforts to improve collaboration, synergies and the establishment of common priorities between the biodiversity-related Conventions (CBD, CITES, Convention on Migratory Species, Ramsar Convention on Wetlands and the World Heritage Convention). The EU will also promote enhanced cooperation between the CBD, Climate Change and Desertification Conventions to yield mutual benefits.
· The EU will reinforce its dialogue and cooperation on biodiversity with key partners, in particular candidate countries and potential candidates, to develop or adjust their policies to meet the 2020 biodiversity targets. Candidate countries and potential candidates are invited to contribute to the implementation of the strategy and start developing or adjusting their policies towards the goal of achieving the EU and global 2020 biodiversity targets.
These partnerships help to raise awareness about biodiversity, which in the EU remains low [26]. The Commission’s 2010 campaign ‘Biodiversity: We are all in this together’ will be followed by a specific campaign focusing on the Natura 2000 network.
4.2. Mobilising resources to support biodiversity and ecosystem services.
Achieving the objectives of this strategy and ensuring the EU meets its global biodiversity commitments will depend on the availability and efficient use of financial resources. Within the current programming period and without pre-empting the outcome of the negotiations on the next Multi-annual Financial Framework, the Commission and Member States will work to:
- ensure a better uptake and distribution of existing funds for biodiversity. Under the current programming period, € 105 billion under Cohesion Policy is foreseen to be used for environment and climate-related activities, including biodiversity and nature protection [27]. However, concerted efforts are needed to ensure optimum uptake of funds available [28].
- rationalise available resources and maximise co-benefits of various funding sources, including funding for agriculture and rural development, fisheries, regional policy and climate change. Indeed, investing in biodiversity can pay off in more ways than one and offers a cost-effective response to the climate change crisis. The inclusion of biodiversity objectives should be explored as part of the Common Strategic Framework under consideration by the Commission to prioritise funding under the five funding instruments under rural, regional, social and fisheries policies.
- diversify and scale up various sources of funding. The Commission and Member States will promote the development and use of innovative financing mechanisms, including market-based instruments. Payments for Ecosystem Services schemes should reward public and private goods from agricultural, forest and marine ecosystems. Incentives will be provided to attract private sector investment in green infrastructure and the potential of biodiversity offsets will be looked into as a way of achieving a ‘no net loss’ approach. The Commission and the European Investment Bank are exploring the scope for using innovative financing instruments to support biodiversity challenges, including through Public Private Partnerships and the possible establishment of a biodiversity financing facility.
Two funding requirements stand out in particular. The first concerns the need for adequate financing to fully implement the Natura 2000 network, where Member State funding must be matched by funding from the EU [29] (estimated at approximately € 5.8 billion per year in total). This may require the Member States to develop multi-annual planning for Natura 2000, consistent with the prioritised action frameworks required under the Habitats Directive.
The second responds to the CoP10 commitment to increase substantially financial resources from all sources for effective implementation of the Nagoya outcomes. Discussions on funding targets in CoP-11 should recognise the need for increases in public funding, but also the potential of innovative financial mechanisms. Financial flows (own resources and innovative sources) required to meet identified needs should be set out in national biodiversity strategies and action plans.
These commitments could be met directly through dedicated additional funding for biodiversity, and indirectly by ensuring synergies with other relevant funding sources, such as climate finance (e. g. ETS revenues, REDD+) and other innovative financing sources, such as funds generated by the Nagoya Protocol on ABS. The reform of harmful subsidies, in line with the 2020 Strategy and the global CBD target, will also benefit biodiversity.
4.3. A common implementation strategy for the EU.
The shared EU and CBD targets need to be pursued through a mix of sub-national, national and EU-level action. Close coordination will therefore be needed to track progress in reaching the targets, including those addressed through policy measures outside the scope of this strategy, and to ensure consistency between EU and Member State action. For this purpose, the Commission will work with Member States to develop a common framework for implementation involving also other key actors, sectors and institutions based on best practice, and setting out the roles and responsibilities of each in ensuring success.
The Commission will support and complement Member States’ efforts by enforcing environmental legislation, filling policy gaps by proposing new initiatives, providing guidelines, funding, and fostering research and the exchange of best practice.
This strategy provides a framework for action to enable the EU to reach its 2020 biodiversity target and set it on the right path to attain the 2050 vision. It will be subject to a mid-term review in early 2014, so that results can feed into the preparation of the EU’s fifth National Report as required under the CBD. The targets and measures will be reconsidered as new information becomes available and progress is made on the objectives set in the strategy.
Because many of the actions taken today to safeguard biodiversity and enhance our natural assets will take a long time to bring about real improvements, implementation of this strategy needs to begin now for the EU to meet its 2020 headline target.
The Commission invites the European Parliament and the Council to endorse the targets and actions set out in the Annex.
Target 1: Fully implement the birds and habitats directives.
To halt the deterioration in the status of all species and habitats covered by EU nature legislation and achieve a significant and measurable improvement in their status so that, by 2020, compared to current assessments: (i) 100% more habitat assessments and 50% more species assessments under the Habitats Directive show an improved conservation status; and (ii) 50% more species assessments under the Birds Directive show a secure or improved status.
Action 1: Complete the establishment of the Natura 2000 network and ensure good management.
1a) Member States and the Commission will ensure that the phase to establish Natura 2000, including in the marine environment, is largely complete by 2012.
1b) Member States and the Commission will further integrate species and habitats protection and management requirements into key land and water use policies, both within and beyond Natura 2000 areas.
1c) Member States will ensure that management plans or equivalent instruments which set out conservation and restoration measures are developed and implemented in a timely manner for all Natura 2000 sites.
1d) The Commission, together with Member States, will establish by 2012 a process to promote the sharing of experience, good practice and cross-border collaboration on the management of Natura 2000, within the biogeographical frameworks set out in the Habitats Directive.
Action 2: Ensure adequate financing of Natura 2000 sites.
2) The Commission and Member States will provide the necessary funds and incentives for Natura 2000, including through EU funding instruments, under the next multiannual financial framework. The Commission will set out its views in 2011 on how Natura 2000 will be financed under the next multi-annual financial framework.
Action 3: Increase stakeholder awareness and involvement and improve enforcement.
3a) The Commission, together with Member States, will develop and launch a major communication campaign on Natura 2000 by 2013.
3b) The Commission and Member states will improve cooperation with key sectors and continue to develop guidance documents to improve their understanding of the requirements of EU nature legislation and its value in promoting economic development.
3c) The Commission and Member States will facilitate enforcement of the nature directives by providing specific training programmes on Natura 2000 for judges and public prosecutors, and by developing better compliance promotion capacities.
Action 4: Improve and streamline monitoring and reporting.
4a) The Commission, together with Member States, will develop by 2012 a new EU bird reporting system, further develop the reporting system under Article 17 of the Habitats Directive and improve the flow, accessibility and relevance of Natura 2000 data.
4b) The Commission will create a dedicated ICT tool as part of the Biodiversity Information System for Europe to improve the availability and use of data by 2012.
Target 2: Maintain and restore ecosystems and their services.
2020 년까지 생태계와 그 서비스는 녹색 인프라를 확립하고 생태계의 약 15 %를 복원함으로써 유지되고 향상됩니다.
Action 5: Improve knowledge of ecosystems and their services in the EU.
5) Member States, with the assistance of the Commission, will map and assess the state of ecosystems and their services in their national territory by 2014, assess the economic value of such services, and promote the integration of these values into accounting and reporting systems at EU and national level by 2020.
Action 6: Set priorities to restore and promote the use of green infrastructure.
6a) By 2014, Member States, with the assistance of the Commission, will develop a strategic framework to set priorities for ecosystem restoration at sub-national, national and EU level.
6b) The Commission will develop a Green Infrastructure Strategy by 2012 to promote the deployment of green infrastructure in the EU in urban and rural areas, including through incentives to encourage up-front investments in green infrastructure projects and the maintenance of ecosystem services, for example through better targeted use of EU funding streams and Public Private Partnerships.
Action 7: Ensure no net loss of biodiversity and ecosystem services.
7a) In collaboration with the Member States, the Commission will develop a methodology for assessing the impact of EU funded projects, plans and programmes on biodiversity by 2014.
7b) The Commission will carry out further work with a view to proposing by 2015 an initiative to ensure there is no net loss of ecosystems and their services (e. g. through compensation or offsetting schemes).
Target 3: Increase the contribution of agriculture and forestry to maintaining and enhancing biodiversity.
3A) Agriculture: By 2020, maximise areas under agriculture across grasslands, arable land and permanent crops that are covered by biodiversity-related measures under the CAP so as to ensure the conservation of biodiversity and to bring about a measurable improvement(*) in the conservation status of species and habitats that depend on or are affected by agriculture and in the provision of ecosystem services as compared to the EU2010 Baseline, thus contributing to enhance sustainable management.
B) Forests: By 2020, Forest Management Plans or equivalent instruments, in line with Sustainable Forest Management (SFM) [30], are in place for all forests that are publicly owned and for forest holdings above a certain size** (to be defined by the Member States or regions and communicated in their Rural Development Programmes) that receive funding under the EU Rural Development Policy so as to bring about a measurable improvement(*) in the conservation status of species and habitats that depend on or are affected by forestry and in the provision of related ecosystem services as compared to the EU 2010 Baseline.
(*) For both targets, improvement is to be measured against the quantified enhancement targets for the conservation status of species and habitats of EU interest in Target 1 and the restoration of degraded ecosystems under target 2.
(**) For smaller forest holdings, Member States may provide additional incentives to encourage the adoption of Management Plans or equivalent instruments that are in line with SFM.
Action 8: Enhance direct payments for environmental public goods in the EU Common Agricultural Policy.
8a) The Commission will propose that CAP direct payments will reward the delivery of environmental public goods that go beyond cross-compliance (e. g. permanent pasture, green cover, crop rotation, ecological set-aside, Natura 2000).
8b) The Commission will propose to improve and simplify the GAEC (Good Agricultural and Environmental Conditions) cross-compliance standards and consider including the Water Framework Directive within the scope of cross-compliance once the Directive has been implemented and the operational obligations for farmers have been identified in order to improve the state of aquatic ecosystems in rural areas.
Action 9: Better target Rural Development to biodiversity conservation.
9a) The Commission and Member States will integrate quantified biodiversity targets into Rural Development strategies and programmes, tailoring action to regional and local needs.
9b) The Commission and Member States will establish mechanisms to facilitate collaboration among farmers and foresters to achieve continuity of landscape features, protection of genetic resources and other cooperation mechanisms to protect biodiversity.
Action 10: Conserve Europe’s agricultural genetic diversity.
10) The Commission and Member States will encourage the uptake of agri-environmental measures to support genetic diversity in agriculture and explore the scope for developing a strategy for the conservation of genetic diversity.
Action 11: Encourage forest holders to protect and enhance forest biodiversity.
11a) Member States and the Commission will encourage the adoption of Management Plans, [31] inter alia through use of rural development measures [32] and the LIFE+ programme.
11b) Member States and the Commission will foster innovative mechanisms (e. g. Payments for Ecosystem Services) to finance the maintenance and restoration of ecosystem services provided by multifunctional forests.
Action 12: Integrate biodiversity measures in forest management plans.
12) Member States will ensure that forest management plans or equivalent instruments include as many of the following measures as possible:
– maintain optimal levels of deadwood, taking into account regional variations such as fire risk or potential insect outbreaks;
– preserve wilderness areas;
– ecosystem-based measures to increase the resilience of forests against fires as part of forest fire prevention schemes, in line with activities carried out in the European Forest Fire Information System (EFFIS);
– specific measures developed for Natura 2000 forest sites;
– ensuring that afforestation is carried out in accordance with the Pan-European Operational Level Guidelines for SFM [33], in particular as regards the diversity of species, and climate change adaptation needs.
Target 4: Ensure the sustainable use of fisheries resources.
Achieve Maximum Sustainable Yield (MSY) by 2015. Achieve a population age and size distribution indicative of a healthy stock, through fisheries management with no significant adverse impacts on other stocks, species and ecosystems, in support of achieving Good Environmental Status by 2020, as required under the Marine Strategy Framework Directive.
Action 13: Improve the management of fished stocks.
13a) The Commission and Member States will maintain and restore fish stocks to levels that can produce MSY in all areas in which EU fish fleets operate, including areas regulated by Regional Fisheries Management Organisations, and the waters of third countries with which the EU has concluded Fisheries Partnership Agreements.
13b) The Commission and Member States will develop and implement under the CFP long-term management plans with harvest control rules based on the MSY approach. These plans should be designed to respond to specific time-related targets and be based on scientific advice and sustainability principles.
13c) The Commission and Member States will significantly step up their work to collect data to support implementation of MSY. Once this objective is attained, scientific advice will be sought to incorporate ecological considerations in the definition of MSY by 2020.
Action 14: Eliminate adverse impacts on fish stocks, species, habitats and ecosystems.
14a) The EU will design measures to gradually eliminate discards, to avoid the by-catch of unwanted species and to preserve vulnerable marine ecosystems in accordance with EU legislation and international obligations.
14b) The Commission and Member States will support the implementation of the Marine Strategy Framework Directive, including through providing financial incentives through the future financial instruments for fisheries and maritime policy for marine protected areas (including Natura 2000 areas and those established by international or regional agreements). This could include restoring marine ecosystems, adapting fishing activities and promoting the involvement of the sector in alternative activities, such as eco-tourism, monitoring and managing marine biodiversity, and combating marine litter.
Target 5: Combat Invasive Alien Species.
By 2020, Invasive Alien Species (IAS) and their pathways are identified and prioritised, priority species are controlled or eradicated, and pathways are managed to prevent the introduction and establishment of new IAS.
Action 15: Strengthen the EU Plant and Animal Health Regimes.
15) The Commission will integrate additional biodiversity concerns into the Plant and Animal Health regimes by 2012.
Action 16: Establish a dedicated instrument on Invasive Alien Species.
16) The Commission will fill policy gaps in combating IAS by developing a dedicated legislative instrument by 2012.
Target 6: Help avert global biodiversity loss.
By 2020, the EU has stepped up its contribution to averting global biodiversity loss.
Action 17: Reduce indirect drivers of biodiversity loss.
17a) Under the EU flagship initiative on resource efficiency, the EU will take measures (which may include demand and/or supply side measures) to reduce the biodiversity impacts of EU consumption patterns, particularly for resources that have significant negative effects on biodiversity.
17b) The Commission will enhance the contribution of trade policy to conserving biodiversity and address potential negative impacts by systematically including it as part of trade negotiations and dialogues with third countries, by identifying and evaluating potential impacts on biodiversity resulting from the liberalisation of trade and investment through ex-ante Trade Sustainability Impact Assessments and ex-post evaluations, and seek to include in all new trade agreements a chapter on sustainable development providing for substantial environmental provisions of importance in the trade context including on biodiversity goals.
17c) The Commission will work with Member States and key stakeholders to provide the right market signals for biodiversity conservation, including work to reform, phase out and eliminate harmful subsidies at both EU and Member State level, and to provide positive incentives for biodiversity conservation and sustainable use.
Action 18: Mobilise additional resources for global biodiversity conservation.
18a) The Commission and Member States will contribute their fair share to international efforts to significantly increase resources for global biodiversity as part of the international process aimed at estimating biodiversity funding needs and adopting resource mobilisation targets for biodiversity at CBD CoP11 in 2012 [34].
18b) The Commission will improve the effectiveness of EU funding for global biodiversity inter alia by supporting natural capital assessments in recipient countries and the development and/or updating of National Biodiversity Strategies and Action Plans, and by improving coordination within the EU and with key non-EU donors in implementing biodiversity assistance/projects.
Action 19: ‘Biodiversity proof’ EU development cooperation.
19) The Commission will continue to systematically screen its development cooperation action to minimise any negative impact on biodiversity, and undertake Strategic Environmental Assessments and/or Environmental Impact Assessments for actions likely to have significant effects on biodiversity.
Action 20: Regulate access to genetic resources and the fair and equitable sharing of benefits arising from their use.
20) The Commission will propose legislation to implement the Nagoya Protocol on Access to Genetic Resources and the Fair and Equitable Sharing of Benefits Arising from their Utilisation in the European Union so that the EU can ratify the Protocol as soon as possible and by 2015 at the latest, as required by the global target.
[2] 'Reefs at Risk Revisited', World Resources Institute, 2011.
[7] The global Strategic Plan 2011-2020 includes a 2050 vision, 2020 mission and 20 targets.
[8] On 11 February 2011, the Commission submitted a proposal to the Council for a Council decision on the signing, on behalf of the European Union, of the Nagoya Protocol.
[10] As set out in the accompanying Staff Working Paper.
[11] Gallai et al, 2009.
[12] Grassland butterfly populations have declined by over 70 % since 1990.
[13] Over 80 % of the EU’s crops are estimated to depend at least in part on insect pollination (‘Bee Mortality and Bee Surveillance in Europe’, 2009).
[14] ‘State of Green Business 2011’, GreenBiz Group.
[16] As described in COM(2009) 147 and COM(2011) 17.
[17] biodiversity. europa. eu/topics/sebi-indicators. Other relevant indicators include the EU's sustainable development and agro-environmental indicators.
[18] The potential impact of targets and measures were assessed in the accompanying Staff Working Paper. This paper, on p. 81/82, also lists actions for which further impact assessment work is planned.
[20] Agriculture and forests cover 72 % of EU land. Maintaining and enhancing forest biodiversity is a stated aim of the EU’s 2006 Forest Action Plan - COM(2006) 302.
[21] As defined in SEC(2006) 748.
[22] The EU signed up to a target of achieving MSY levels by 2015 at the World Summit on Sustainable Development in 2002 and to the new 2020 fisheries target adopted at CBD COP10.
[24] Directive 2000/60/EC.
[25] Directive 2008/56/EC.
[28] COM(2010) 110. By end September 2009, the uptake of funds allocated to biodiversity was lower than for other spending categories. At that time, the uptake for the two categories directly related to biodiversity ("promotion of biodiversity and nature" and "promotion of natural assets") was 18,1% and 22% respectively, compared to an average of 27,1% for all cohesion policy funding. Member States are required to submit updated figures by the end of June 2011, hence consolidated data should be available in summer.
[29] As required under Article 8 of the Habitats Directive.
[30] As defined in SEC(2006) 748.
[31] SFM requires wider use of management plans or equivalent instruments. 23 Member States already have more than 60 % of their forested areas under such plans.
[32] As set out in Council Regulation 1698 (2005).
No comments:
Post a Comment